#325-326 és #22, Csepel, 2021. augusztus 27.

Az utolsó ládák hármasban - mármint ez konkrétan egyedül, mivel a család nőtagjai már nem jöttek velem ide. A célállomás ezúttal a szomszédos kerület, Csepel volt, azon belül is az Akácfa utcai kiserdő.

Szóval én az ilyen helyeket hiányolom a saját kerületünkből. Egy körülbelül 1 km * 200 méter területű zöldfelület, szépen karbantartva (nem úgy mint az újtelepi parkerdő egyes részei, ld. kettővel ezelőtti poszt) erdővel, sétaútvonalakkal, tűzgyújtó hellyel, WC-vel, játszótérrel ... aki akar, sétálgat a fák között; aki akar, kiül a közepén található mezőre és nézi a napsütést; aki meg akar, sütöget. Én a XX. kerületben ilyet nem nagyon látok, ez viszont nagyon tetszett!

326_kiserdo.jpg

325: Szerelmesek ládája :) Chest of Lovers

Az erdőbe a Nyuszi sétány felől "törtem be", majd északnak indultam. Két láda volt a kiserdőben, az egyik az északi, a másik a déli végeken, szóval az egészet be lehet járni. 

Környezet

Még egyszer: nekem ez a hely nagyon tetszett: először annyira nézelődtem, hogy túl is szaladtam a ládán egy jó 10 méterrel. Hangulatos, békés, fákkal körbevett, de nem dzsumbujos rész. A legrövidebbnek tűnő út a ládához mondjuk épp elég nehezen áthatolható, de ha az ember arrébb sétál körülbelül 5 méterrel, akkor talál egy ösvényt, amin besétálva pillanatok alatt ott is van a célállomáson.

Láda

Egy nagyméretű doboz, szépen álcázva, benne sok-sok csodával. A rejtők munkaköri leírására elég egyértelműen utal a repülőtéri földi kiszolgálócég szalagja a dobozon :) Logbook aláírva, játékot ezúttal nem hoztam/vittem. 

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

Egy fának a belső oldalára van rögzítve egy fából készült odú, benne lesz a láda. Észak felől érkezve a láda előtt, közvetlenül a kanyarból visz le egy észrevehető ösvény, ott érdmes bemenni, majd néhány méter után balra fordulni.

Kép

325_lada.jpg

325_kornyezet.jpg

 

22: Csepeli kiserdő

Mielőtt megindultam volna a déli ládához, gondoltam megnézem a HU-n, nem rejtett-e ide valaki egy ládát. De igen! Körülbelül félúton volt a két másik láda között, úgyhogy megismerkedtem egy kicsit a kiserdővel.

Környezet

Épp elég nagy tér ahhoz, hogy keresni kelljen, de ahhoz nem túl nagy, hogy az ember úgy érezze, tűt keres a szénakazalban, és elmenjen a kedve az egésztől. Épp eléggé távol volt az ösvénytől ahhoz, hogy véletlenül ne találjon rá senki, de ahhoz nem túl távol, hogy úgy érezd, rajtad kívül maximum grizzlyvel találkozhatsz (ami egy budapesti kiserdőben elég érdekes lenne, lássuk be ..).

Az egy kis aggodalomra adott okot, hogy egy évvel korábban pont ekkoriban helyezték át, mert hajléktalanok települtek oda, de most szerencsére semmi ilyen gond nem volt. 

Láda

Szóval egy jó 10 perces keresés után lett meg a láda. Az előzőhöz hasonló, jó minőségű, igényes rejtek. A láda egy fából készült, madáretetőnek "álcázott" rejtekben található. Sztenderd ételes doboz, benne csupacsodával a kicsiknek.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

Nehéz spoilerezni, mert a pontos helyet egy erdőben nehéz belőni. Az biztos, hogy a fának az ösvénytől távolabbi oldalán kell keresni a rejteket, fejmagasságban.

Kép

hu022_1.jpg

hu022_2.jpg

 

326: BBT-S40

BBT láda, szóval ebből aztán bármi lehet. Volt már korábban pár ilyen találatom: a budakeszi Vadaspark környékén kettő jó állapotú is, egy környékbeli strand mellett egy közepes, és ugyanott egy másik.

Bíztam benne, hogy ez majd inkább a budakesziekhez fog hasonlítani: hát nem jött be. Az előző két láda után kimondottan csalódás volt, úgyhogy gyorsan elkönyveltem a +1 találatot, és emlékezzünk a másik kettőre :)

Környezet

A kiserdő déli végén, közvetlenül a "kijárat" mellett. Ez már pont Budapest határa, úgyhogy jogos a BBT láda. Ez a kijárat egy földútra vezet, ami pont a városhatár, ha átmentem volna a földút másik oldalára, már a városon kívül lettem volna. Jöttek arrafelé mindenféle emberek, de szerencsére senki nem kérdezte meg hogy mit kerengek én ott a bokrokban.

Láda

Mikroláda, amelyet a spoiler kép segítségével sikerült csak megtalálni. Na ez tipikus példája volt a "tű a szénakazalban" esetének. Viszont el kell ismerni, a rögzítése igényesen lett megcsinálva.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

Ne kövesd el azt a hibát, mint én, hogy az erdő határán jelentő farönkökben keresed!

A földútról befelé vezető ösvényről kb. 4-5 méter után kell letérni balra, ahol egy fához van damillal rögzítve a láda.

Kép

326.jpg