#345-347, Pestszentlőrinc, 2023. január 30.

Ajajaj, de rég jelentkeztünk poszttal! Az utolsó még a 338-as volt tavalyról. Az év második fele nem sikerült túl aktívra, így 2023 első ládázásán még csak a 345-347 számú találatokat gyűjtöttem be.

Na jó, "az év első ládázása" nem teljesen igaz ... volt már idén egy DNF, és egy talált láda is, aminél azonban nem volt nálam toll, így azt majd akkor logoljuk le hivatalosan, ha alá is tudom írni (remélhetőleg már holnap). De ma volt az első igazi, rendes, színes-szagos ládázás 2023-ban.

A tavalyi év végén egyáltalán nem sikerült annyit pihenni, mint szerettem volna, mivel az egész család végigbetegeskedte a karácsonyi időszakot. Így úgy döntöttünk, a tavalyi túlóráimat megadom magamnak még  januárban: így pont belefért egy pénteki fél- és egy hétfői egész napos extra szabadság.

Nem voltam benne biztos, hogy -2 fokban akarok ládázni, de feleségem rábeszélt ... és megérte! Reggel nagylány oviba be, majd apa autóba pattan, és irány Pestszentlőrinc, azon belül is Miklóstelep, ahol Jabapoint rejtett el több ládát is. A logokat olvasva egyértelmű volt, hogy nem lesz egyszerű találat egyik sem, a rejtő elég trükkös ládáiról ismert.

Első megálló: a Zila étterem és kávéház, ahol a helyre betérve kell elkérni a ládát. Sajnos azonban idén januártól a hely hétfőnként zárva, így ez most nem nyert. Irány tovább! 

345: SZAC statue

Miklóstelep a budapesti XVIII. kerület része, Szemere Miklósról kapta nevét. Temető, vasútvonal, jó rálátás a felszálló gépekre, és egy szépen felújított sporttelep.

Környezet

A sporttelepen nagyméretű focipálya, futókör, több kosárlabdapálya található és még egy játszótér is befért! A telep bejárata mellett található a SZAC (Szentlőrinci Atlétikai Club) sportolóinak állított műemlék, amely látszólag egy szépen karbantartott kis emlékhely, bár ottlétemkor az egyik, emlékmű előtt látható "oszlopon" még rajta volt a szilveszteri tűzijáték doboza. Kár érte. A sporttelep egyébként szépen karbantartott!

Az utcáról nem lesz meg a láda, be kell menned. Látszólag zárva van a kapu, de valójában nincs, gond nélkül be tudsz nyitni!

Láda

Átlagos fekete tubus, jó állapotban. Újrarejtették 2021-ben, sajnos az eredeti láda elveszett.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

A fakerítésen túl keresd. Kő alatt!

Kép

0345_2.jpg

Irány tovább ... következő megáló a SZAC Basketball láda, ami négyes nehézsége miatt sejthető volt, hogy nem lesz egyszerű. Kerestem égen-földön, a koordináták mellett és távolabb is tőle, de sajnos nem sikerült megtalálni. Nem könnyítette meg a dolgom, hogy tereprendezés is volt a rejtés óta, és látszólag valaki egy pótládát is ide rakott, amit aztán később eltávolítottak. Szóval a korábbi logok sem segítettek annyit, hogy tudjam, a területen belül merre is érdemes nézelődni (a pontos koordináta egy sírköves területére mutatott, ahova gondolom nem lett volna jó ötlet bemászni. Ráadásul már a láda leírása is megemlíti, hogy nem jóbarát :)). Jó 20-30 perces nézelődés, majd feladás, és irány tovább.

346: Market of Pestszentlőrinc

A két sikertelen találat után kicsit alacsonyabb intenzitással és kevésbé jó hangulatban vettem az irányt a lőrinci piac felé. Alapvetően jó véleményeket mondanak róla az itt vásárló ismerősök, én személy szerint még sosem jártam ott. Na, nem mintha most vásárolni mentem volna, csak a láda miatt látogattam ide.

Környezet

A piac környéke hétfőn délelőtt csendes volt, igaz, a közvetlenül mellette futó főút, és a koordinátától 15 méterre lévő buszmegálló nem könnyítette meg a "lopakodó üzemmódot". Úgy látom ezt a ládát jó ötlet volt télen felkeresni, nyáron ez a terület saját megállapítás és korábbi logok alapján is eléggé be lehet nőve növényzettel!

Láda

Ez is egy újrarejtés, mivel az eredeti láda sajnos elveszett. Ez egy kis fehér tölcsér alakú "láda", kupakkal álcázva.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

Közvetlenül az út mentén, az út menti szalagkorlát egyik függőleges tartóoszlopa mellett, a földbe ásva

Kép

0346.jpg

 

347: The Well of Hell

És akkor most egy kis időutazás ... merthogy a cukrászda után, de még a 345 begyűjtése előtt ehhez a ládához látogattam el. Kerestem-kutattam, sehol nem lett meg, így lelogoltam a DNF-et, majd mentem tovább.

Mivel elég szemetes és szúrós növényzettel teli a környezet, így lehetetlennek éreztem a megtalálását. Az sem töltött el boldogsággal, hogy a piacos találatom előtt már 2 did not find is volt a listámon mára. Viszont a piacos találattól újra kedvet kaptam, és az autóhoz való visszasétálás közben újra ellátogattam ide. 

Környezet

A jónevű "pokol kútja" már előrevetítette, hogy körülbelül mit fogok találni a környéken. Az elhagyatott, lezárt kút meg is lett gyorsan, viszont a környékén szétdobált üvegek, kajamaradékok fogadtak. Ilyen közegben az ember tényleg nem nagyon szeret kutakodni.

Láda

Így aztán másodjára már próbáltam a kevésbé szemetes és szúrós részre koncentrálni, és Occam borotvája elve alapján arra a helyre fókuszálni, ahol elvileg lennie kéne a ládának. Újraolvastam a logokat, egy kicsit erősebben meresztettem a szememet ... és fel is tűnt valami, ami felett elsőre átsiklottam! Egy kis ügyeskedés, és már meg is lett a láda, egy feketével "bevont" vitaminosdoboz.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

A kútnál keresd, ne a fáknál! Jó ha van nálad zseblámpa!

Kép
0347.jpg

 

A nem túl erősen induló napból így aztán 3 begyűjtött, és csak 1 nem megtalált láda lett, pozitív összképpel sikerült hazatérni 2023 első igazi ládázásából!