#31 és #355-357, V. kerület, 2023. augusztus 12.

Ott tartottunk legutóbb, hogy az első láda megvan, maradt még aznapra 3 HU-s és 5 COM-os láda.

31: Történelmi tettek nyomában 1848. március 15

Itt volt az ideje a sok egyállomásos virtuális után beiktanti egy többállomásos (igaz még mindig virtuális) ládát, és ez pont megfelelt arra, hogy lesétáljam a kávét.

Környezet

Összesen 4 megálló, körülbelül 1 kilométernyi séta, tehát nem mondhatjuk, hogy óriási túrát kellett tenni. A jelszórészletek összegyűjtése során bejártam 1848. március 15-nek néhány fontos helyszínét:

1. az akkori városházát, ami ma még a Városház utcán van, de már semmi köze a városházához

2. a Pilvax kávéházat, ami ma már egy kicsivel arréb van, mint 1848-ban az eredeti épületet ugyanis lebontották. Ráadásul a ládázás időpontjában a hely pont zárva is volt (ami mondjuk nem volt baj, mert egy olyan helyen volt a jelszórészlet, ahová szerintem egy átlagos napon nem tudtam volna "benézni"); és még az is megtanultam, hogy 48-ban már nem is Pilvax Károly volt a hely bérlője, tehát valójában már nem is Pilvax kávéháznak kellett volna hívni.

3. a házat, amelyben a Landerer-Heckenast nyomda működött akkoriban. Itt egyébként egy Petőfi emlékmű található, onnan kell a számot is leolvasni. Innen talán azt érdemes megemlíteni, hogy aki az Erzsébet hídról lejön, az valószínűleg minden nap elmegy itt, és valószínűleg nem is tudja, történelmileg milyen fontos helyszínen jár

4: és végül a Károlyi-palotában, amely ma a Petőfi Irodalmi Múzeumnak ad otthont

+1. és eljuthattam volna még a Nemzeti Múzeum kertjébe is, de mivel azt felújítják, ezért az ottani jelszórészlet átmenetileg törölve lett.

A fenti helyszínekről sikerült összeszedni egy ötjegyű számot, és ez volt a jelszó. A Károlyi-palota kertjében még egy játszótér is van, akár kisgyerekkel is le lehet ülni és békésen logolni :)

Láda

Virtuális láda, a fenti 4 helyszínt kellett bejárni hozzá.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

Nincs mit mondanom

Kép

A régi Városháza

0031hu_3.jpg

 

A Károlyi-palota bejárata...

0031hu_2.jpg

... és kertje

0031hu_1.jpg

 

355: Budapest Literature - Petőfi Irodalmi Múzeum

Miután ez megvolt, a környéken láttam egy begyűjthető "igazi" ládát is, úgyhogy arra vettem az irányt. Ha egy pár percet sétálunk még a palotától, akkor eljutunk az Egyetem térre, 

Környezet

ahol több érdekességet is találhatunk. Van itt egy nyitott könyvet formázó szökőkút, amelynek vízsugarai a könyv lapozását imitálják. Tényleg jól néz ki!

Itt van az ELTE ÁJK főépülete, valamint az Apáczai Gimnázium is. Az egyetemi főépület sarkában van egy szoborcsoport, ami a geoláda helyszíne is egyben. A szoborcsoport az 1919-1930 közötti jogi egyetemisták  hősi halottainak állít emléket. Amikor arra jártam, akkor is volt ott egy kisebb koszorú, gyertyák, és egy adag barka is, amiről utólag kiderült, hogy jó szolgálatot tesz.

Láda

A láda ugyanis egy fehér vitaminos doboz, amely azonban olyan helyen van eldugva, ahová egy magamfajta átlagos 170 centis ember csak akkor ér el, ha felmászik a szoborra. Hiába volt egy "csendes" szombat délelőtt, ahhoz épp elegen voltak a téren, hogy ezt túlzásnak érezzem, és ne próbáljam meg. Így aztán, mivel hirtelen nem tudtam 10 centit nőni, keresni kezdtem egy hosszú tárgyat, és mivel nem találtam semmit, "elkeseredésemben" a barkával piszkáltam ki a ládát. A végén persze mindent visszatettem szépen a helyére.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

A szobor bal oldalán, a legbaloldalibb figura kabátalja "mögött"

Kép

0355.jpg

 

356: Párisi Udvar

Ezután úgy voltam vele, visszamegyek az Erzsébet térre, ahol kinéztem magamnak egy jó ebédlehetőséget. Ám még útba esett a Ferenciek tere, és a Párisi udvar, ami egy virtuális láda volt. Erre még éhesen is megérte rászánni az időt. 

Környezet

A Párisi udvar egy fedett bevásárlóutca, melynek elődjét már a XIX. században felépítették, Pollack Mihály tervei alapján. Az épület állítólag párizsi mintára készült, innen a neve is, amiről fontos tudni, hogy habár sok helyen Párizsi udvarnak hívják, de valójában Párisi a hivatalos!

Ezzel az épülettel még akkor találkoztam először, amikor 2018-ban fel volt állványozva az egész épület, óriási por volt körülötte, nekem meg ott kellett buszra szállnom.

Azóta szépen befejezték, felújították, ötcsillagos hotelt nyitottak benne, szóval igazi elit hely lett, olyan, amilyet alapból messziről kerülök. Most viszont be kellett mennem, a virtuális láda "ára" ugyanis egy szelfi volt a kupolája alatt. El kell ismernem, úgy meglepődtem, hogy a belépéskor inges-nyakkendős emberek fogadtak, hogy hozzájuk sem szóltam, kikerültem őket, lenyomtam a szelfit, és jöttem ki. Nem bírom én ezeket a úri helyeket.

Láda

Virtuális.

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

Nincs mit spoilerezni

Kép

0356.jpg

357: Dán Szűcs - 001

Az Erzsébet tér felé még egy láda útba esett, és akkor már úgy voltam vele, gyűjtsük be még ezt is, mivel könnyű találatnak tűnt.

Környezet

A láda a Régi posta utcában van, mily meglepő módon közvetlenül a Dán szűcs boltja mellett. Nem tudom mennyire önreklám vagy sem, mindenesetre ötletes, de azért nem nyeri el a "legkülönlegesebb geoláda" címet.

Láda

A láda ügyesen van álcázva, bár aki találkozott már ilyennel, nem lepődik meg. A láda ugyanis egy kötődobozban van, egy olyan helyen, ahol azt hinnéd, áram van - de szerencsére már nincs, nyugodtan ki lehet nyitni!

Spoiler - csak ha el akarod rontani a saját szórakozásod (jelöld ki a bekezdést, hogy lásd a szöveget)!

A BEM feliratú szervízajtó mögött van a doboz.

Kép

0357.jpg

 

Ezek után már tényleg jól elfogyasztottam jól megérdemelt ebédemet, majd indultam a délutáni etapra, ami a következő posztnak a témája lesz! Még 2 HU-s és 2 COM-os ládát gyűjtöttem be ezen a napon.